24 ساعته آنلاین
یدک کش صالحی

هزینه تعویض باتری خودرو

هزینه تعویض باتری

هزینه تعویض باتری ماشین چقدر است؟ ما پاسخ و همچنین چند نکته در مورد نحوه تعویض باتری داریم.

هزینه تعویض باتری خودرو یکی از اساسی ترین کارهایی است که در وسیله نقلیه خود انجام خواهید داد. باتری خودرو برای همیشه ساخته نشده است، بنابراین به احتمال زیاد زمانی نیاز به تعویض خواهد داشت. هزینه تعویض باتری خودرو چقدر است و آیا برای این هزینه نیاز به بودجه دارید؟

در این راهنما، ما به این نگاه می کنیم که خرخر هزینه از کجا ناشی می شود. ما همچنین ارزیابی می‌کنیم که چگونه می‌توانید باتری را خودتان تغییر دهید تا از هزینه‌های کار جلوگیری کنید.

هزینه تعویض باتری خودرو چقدر است؟

میانگین هزینه تعویض باتری خودرو بین 2 میلیون تا 8 میلیون تومان است.

معیارهای مختلفی بر میزان پرداخت شما تأثیر می گذارد، مانند نوع ماشینی که رانندگی می کنید، جایی که آن را برای تعویض می برید و اینکه آیا می توانید خودتان تعویض را انجام دهید یا خیر.

اولین مرحله اگر دیدید ماشین شما با هول دادن دیگه روشن نمیشه با یک امداد خودرو تماس بگیرید، تا شما رو به نزدیک ترین و یا بهترین تعویض باتری انتقال دهد.

اکنون که میانگین هزینه تعویض باتری خودرو را می دانید، بیایید نگاهی به عواملی که بر هزینه آن تأثیر می گذارد بیندازیم تا درک بهتری داشته باشیم.

عوامل موثر بر هزینه تعویض باتری خودرو

نوع وسیله نقلیه

نوع وسیله نقلیه بر اندازه باتری شما تأثیر می گذارد. باتری ماشین جهانی نیست. باید اطمینان حاصل کنید که نوع مورد نیاز ولتاژ وسیله نقلیه خود را مطابقت دارد و در جعبه ارائه شده مناسب است.

قیمت یک باتری جمع و جور بسیار کمتر از باتری کامیون های سنگین است.

خودتان در مقابل حرفه ای ها انجام دهید

مانند هر کار تعمیر یا نگهداری خودرو، اگر خودتان بتوانید این کار را انجام دهید، بسیار کمتر هزینه خواهید کرد. خوشبختانه، تعویض باتری ماشین کار سختی نیست. شما فقط به ابزارهای اولیه نیاز دارید و می توانید تعویض را در راهروی خود انجام دهید.

محل فروشگاه

اگر به شخص دیگری برای نصب باتری نیاز دارید، گزینه هایی دارید که ممکن است باعث صرفه جویی در هزینه شود. بسیاری از فروشگاه های لوازم یدکی خودرو اگر باتری را از آنها خریداری کنید، آن را به صورت رایگان در آن قرار می دهند. در حالی که ممکن است کمی بیشتر برای باتری خرج کنید، اگر نمی خواهید هزینه های مغازه را پرداخت کنید، این یک راه حل عالی است.

اگر از یک گاراژ بازدید کنید، معمولاً برای بازدید از یک مغازه مستقل محله در مقابل یک نمایندگی هزینه کمتری خواهید کرد. خوشبختانه، این شغل به تخصص زیادی نیاز ندارد، بنابراین دلیلی برای پرداخت هزینه کار دیوانه وجود ندارد.

هزینه تعویض باتری
هزینه تعویض باتری

چه زمانی باید باتری خودرو را تعویض کرد؟

در صورت عدم شارژ مجدد و استارت زدن خودرو، مجبور خواهید شد باتری خودرو را تعویض کنید. وقتی باتری تمام شد ، اغلب کاری جز تعویض آن نمی توانید انجام دهید. با این حال، مواقعی وجود دارد که باتری تمام نشده است، اما خوردگی آن را از کار کردن باز می دارد. به همین دلیل، بهتر است قبل از تعویض پایانه ها آن را تمیز کنید.

علاوه بر این، اگر به نظر می رسد باتری در حال از بین رفتن است، می توانید آن را آزمایش کنید . هنگامی که استارت خودرو سخت‌تر می‌شود یا وسایل الکترونیکی کم‌نور می‌شوند، می‌توانید باتری را قبل از از بین رفتن آن تعویض کنید. شما می خواهید اغلب باتری ماشین را چک کنید، به خصوص قبل از سرد شدن هوا.

در طول بسیاری از قرار ملاقات های تعمیر و نگهداری نمایندگی، باتری خودرو نیز بررسی می شود. به‌علاوه، اگر خودتان نمی‌دانید چگونه این کار را انجام دهید، می‌توانید برای بررسی رایگان باتری به فروشگاه محلی قطعات خودرو بروید.

نحوه تعویض باتری خودرو

1. خودرو پارک

قبل از اینکه باتری را بیرون بیاورید، بهتر است خودرو را روی یک سطح صاف پارک کنید. همچنین می‌توانید در پشت هر لاستیک حلقه‌های چرخ یا یک بلوک چوبی قرار دهید.

ترمز اضطراری را بگذارید. برای پیدا کردن باتری، کاپوت خودرو را باز کنید. اگر برای یافتن آن به کمک نیاز دارید، می توانید به دفترچه راهنمای مالک مراجعه کنید.

به یاد داشته باشید که قبل از شروع فرآیند، کد رادیویی را آماده داشته باشید ، زیرا ممکن است لازم باشد آن را هنگام تعویض باتری وارد کنید.

2. باتری را جدا کنید

قبل از اینکه باتری را جدا کنید، بگذارید موتور خنک شود. شما همچنین می خواهید برای محافظت از پوست خود در برابر هر اسید باتری دستکش بپوشید. هنگامی که می خواهید باتری را تعویض کنید، همیشه با ترمینال منفی شروع می کنید . ممکن است علامت منفی روی جلد داشته باشد یا سیاه باشد.

 

از آچار سوکت خود برای باز کردن مهره و جدا کردن ترمینال باتری استفاده کنید. همین کار را با کانکتور باتری مثبت انجام دهید. قرمز است یا با علامت مثبت برچسب گذاری شده است.

3. باتری را بردارید

باتری شما ممکن است توسط یک گیره در جای خود نگه داشته شود. ممکن است برای برداشتن گیره به یک سوکت نیاز داشته باشید. در برخی موارد، حتی ممکن است چند گیره وجود داشته باشد. این گیره ها را در دسترس داشته باشید زیرا برای نصب مجدد باتری به آنها نیاز خواهید داشت.

باتری می تواند سنگین باشد، به خصوص اگر وسیله نقلیه بزرگتری دارید. سعی کنید باتری را بدون تکان دادن باتری خارج کنید. دستان شما باید ثابت بمانند. برخی از باتری ها دارای دسته ای هستند که به شما کمک می کند آنها را از محفظه خارج کنید.

اگر در خارج کردن باتری مشکل دارید، از حامل باتری استفاده کنید. هرگز از ابزارهای روی کابل برای بیرون آوردن باتری استفاده نکنید. همچنین نمی خواهید هر دو کانکتور باتری را با فلز لمس کنید.

قبل از نصب باتری جدید، پایانه ها را تمیز کنید. می توانید از یک برس سیمی به همراه جوش شیرین و آب برای حذف هرگونه خوردگی از پایانه ها استفاده کنید. قبل از حرکت مطمئن شوید که همه چیز کاملاً خشک است.

4. باتری جدید را نصب کنید

قبل از اینکه باتری قدیمی را بردارید، باید باتری جدید خود را در دست داشته باشید. می توانید باتری جدید را با استفاده از ژل مقاوم در برابر خوردگی روی هر یک از پایانه ها آماده کنید. می توانید از این در انتهای کانکتورهای خودرو نیز استفاده کنید.

باتری جدید را داخل محفظه قرار دهید. اگر توسط یک گیره نگه داشته می شد، باید آن را دوباره وصل کنید.

مطمئن شوید که انتهای مثبت و منفی باتری در جای مناسب جفت شده اند. گیره ها را مجدداً نصب کنید و در جهت مخالف زمانی که جدا شده بودند حرکت کنید.

ابتدا کابل مثبت را وصل می کنید. باید مطمئن شوید که کابل مثبت به طور ایمن به پایه باتری وصل شده است. از آچار خود برای سفت کردن آن به ترمینال استفاده کنید.

همین روند را با ترمینال منفی دنبال کنید. پس از اتصال هر دو طرف، می‌خواهید باتری را تکان دهید تا مطمئن شوید که در جای خود محکم است. اگر باتری می تواند جابجا شود، ممکن است لازم باشد کابل ها یا گیره را تنظیم کنید.

اگر باتری شما توسط چیزی پوشیده شده بود، باید آن را دوباره نصب کنید. کاپوت را ببندید و سعی کنید خودرو را روشن کنید. اگر همه چیز به طور عادی اجرا می شود، دیگر نیازی نیست که انجام دهید. اگر ماشین کار نکند یا کمی کار کند و دوباره بمیرد، مشکل دیگری وجود دارد که باید بررسی شود.

5.باتری قدیمی را دور بریزید

شما نمی توانید باتری قدیمی خود را در سطل زباله بیندازید. حاوی مواد خطرناکی است که باید به درستی دفع شوند.

هزینه تعویض باتری
هزینه تعویض باتری

 

وقتی باتری قدیمی خود را تمام کردید، آن را به فروشگاه قطعات خودرو برگردانید. همچنین می توانید آن را به مراکز بازیافت محلی ببرید. فقط قوانین محلی خود را بررسی کنید تا مکان های مناسب تخلیه در نزدیکی خود را بیابید.

5/5 - (1 امتیاز)
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Tumblr
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 14 = 24

تماس مستقیم