24 ساعته آنلاین
یدک کش صالحی

چگونه بوی بنزین را از دستمون پاک کنیم؟

بوی بنزین

بوی بنزین می تواند به سختی از دستمون پاک شود. در اینجا شش روشی که توسط مکانیک ها برای از بین بردن بوی بنزین از دستان شما استفاده می شود، آورده شده است.

اگر به تازگی در خودروی خود بنزین ریخته باشید و مقداری از آن ریخته شده باشد، ممکن است با بوی بدی مواجه شوید. هیچ کس دوست ندارد بنزین را از کنار ماشین بشویید یا آن را از کف گاراژ با مقداری خاک گربه خیس کند.

بدتر از آن زمانی است که گاز به دستتان می رسد. مگر اینکه بفهمید چگونه بوی بنزین را از دستتان پاک کنید، تمام روز با آن عطر راه می روید و هر کجا که می روید دنبالتان می آید.

خوشبختانه، ما چند نکته مفید برای خلاص شدن از شر بوی گاز یک بار برای همیشه داریم. ما هر یک از روش های برتر را بررسی می کنیم، بنابراین شما می توانید بهترین روش را برای شرایط خود انتخاب کنید. به علاوه، ما در مورد اثرات گاز گرفتن روی پوست صحبت می کنیم و به چند سوال تصادفی که پرسیده اید پاسخ می دهیم.

 

چگونه بوی بنزین را از دستمون پاک کنیم؟

بهترین راه برای از بین بردن بوی بنزین از دستتان با انتخاب روشی با محصولاتی که در اطراف خانه دارید شروع می شود. شما همچنین می توانید روشی را بر اساس اینکه آیا یک محصول طبیعی یا تجاری می خواهید انتخاب کنید.

در اینجا موفق ترین روش ها برای انتخاب وجود دارد.

روش1:تمیز کردن با سرکه سفید

بوی بنزین
بوی بنزین

سرکه سفید دارای خواصی است که پیوند بنزین را از بین می برد. اگر سرکه سفید در دست دارید، می توانید به راحتی بوی گاز را تنها در چند دقیقه از دستان خود پاک کنید. مقداری از سرکه را روی دستان خود بریزید و اطمینان حاصل کنید که انگشتان و کف دست ها مقداری مایع دریافت میکنند.

سعی کنید مقداری از سرکه را به مدت سی ثانیه تا یک دقیقه روی دستان خود بمالید. متوجه خواهید شد که بوی سرکه به سرعت از بین می رود، اما اکنون بوی سرکه را حس خواهید کرد. برای برخی از افراد، این یک نگرانی نیست، در حالی که برخی دیگر نمی توانند صبر کنند تا از شر آن خلاص شوند.

وقتی کارتان تمام شد، سرکه را از زیر سینک بشویید. با آب جاری می توانید از مقداری صابون نیز برای از بین بردن بوی سرکه استفاده کنید. پس از اینکه از بوی آن راضی شدید، دستان خود را با حوله خشک کنید.

روش 2:عصاره وانیل

عصاره وانیل
عصاره وانیل

اگر از طرفداران بوی سرکه نیستید، ممکن است بخواهید چیزی دلپذیرتر را امتحان کنید. با عصاره وانیل، می توانید مراحل مشابهی را دنبال کنید، اما لازم نیست پس از اتمام کار، بوی سرکه را از بین ببرید.

ابتدا دستان خود را با آب بشویید. چند قطره عصاره وانیل را به یک فنجان آب بریزید. مخلوط را به دستان خود بمالید و آنها را به هم بمالید. پس از حدود یک دقیقه مالیدن، می توانید دست های خود را بشویید. تنها نقطه ضعف این روش این است که ممکن است در این فرآیند برای برخی از محصولات پخته شده گرسنه شوید.

روش 3: شستشو با آب لیمو

شستشو با آبلیمو
شستشو با آبلیمو

ب لیمو به دلیل اسید سیتریک و سطح PH پایین آن بسیار موثر است. همچنین دارای خواص ضد باکتریایی است، بنابراین می توانید همزمان دست های خود را ضد عفونی کنید. بر اساس ترجیحات خود، می توانید از آب لیموی تازه یا از نوع از قبل بطری شده استفاده کنید.

آب نصف یک لیمو را بگیرید و در یک فنجان آب بریزید. از این عصاره برای شستشوی خوب دست ها استفاده کنید. آن را به مدت سی ثانیه تا یک دقیقه در دستان خود بمالید. وقتی کارتان تمام شد، می توانید دوباره دست های خود را با مقداری آب گرم و صابون بشویید. اطمینان حاصل کنید که تمام آب لیمو را از دستان خود خارج کرده اید، زیرا اگر به چشم شما برسد ممکن است باعث گزش شود.

روش 4:مواد شوینده و نمک

اگر یک پاک کننده شوینده ترجیحی دارید، می توانید با کمک نمک آن را قوی تر کنید. نمک سفره کمک می کند تا بوی گاز از منافذ شما خارج شود.

کمی مواد شوینده روی دستتان بریزید. مناطقی که بیشتر تحت تاثیر بنزین هستند را تمیز کنید. وقتی دستتان صابون شد، از کسی بخواهید چند قاشق نمک روی آن بریزد. برای از بین بردن بوهای نافذ، دوباره دستان خود را بشویید. نیازی به مالش دادن خیلی سخت نیست. نمک برای شما مفید است

دست های خود را با مقداری آب جاری گرم بشویید. اگر هنوز بوی بنزین به مشام می رسد، می توانید روش را دوباره تکرار کنید.

روش 5: صابون مکانیک
صابون مکانیکی
صابون مکانیکی

به عنوان یک مکانیک، احتمالاً در گاراژ خود صابون های تجاری دارید و منتظر چنین زمانی هستید. چه از گوجو، چه از نارنجی سریع یا نوار گدازه استفاده کنید، می دانید که چگونه بوها را مستقیماً از پوست خود پاک کنید.

چیزی که شاید نمی دانستید این است که اگر چیزی طبیعی تر می خواهید می توانید صابون مکانیکی خانگی درست کنید. می‌توانید دستور العمل‌های آنلاین زیادی پیدا کنید، برخی از آنها شامل پایه صابون، سنگ پا و اسانس برای عطر هستند. اگر یک قالب صابون تهیه کردید، می توانید میله های خود را بسازید تا برای لحظات کثیف در گاراژ نگه دارید. چه کسی می داند – اگر در ساخت این صابون واقعاً خوب باشید، ممکن است بتوانید یک تجارت جانبی راه اندازی کنید.

پیشنهاد دیدن مطالب: یدک کش جاده شاهرود

وقتی بنزین به پوست شما می رسد چه اتفاقی می افتد؟

بنزین مایعی سمی است که باید به هر قیمتی از آن اجتناب کرد. اگر روی پوست خود بنزین بزنید، ممکن است خطرناک باشد، به همین دلیل است که می خواهید بلافاصله آن را پاک کنید. برخی از مهمترین عوارض جانبی تماس با پوست عبارتند از قرمزی، تورم و بثورات پوستی در محل لمس. همچنین خطر تنفس در بخارات حاصل از دستان شما وجود دارد.

حتی مقادیر کم می تواند منجر به تحریک بینی و گلو شود. قرار گرفتن در معرض همچنین منجر به سردرد، استفراغ، سرگیجه، مشکلات تنفسی و گیجی می شود. اگر بخواهید هر یک از بنزین را قورت دهید، ممکن است دچار سوزش معده، گلو و دهان شوید. همچنین می تواند منجر به سردرد، سرگیجه، استفراغ و حالت تهوع شود. علاوه بر این، هر گونه قرار گرفتن در معرض در مقیاس بزرگ به طور بالقوه می تواند منجر به کما یا مرگ شود.

اگر در محیطی کار می کنید که دائماً شما را در تماس با بنزین قرار می دهد، خطرات بیشتری هم خواهید داشت. در حالی که مطالعات بیشتری باید تکمیل شود، واضح است که قرار گرفتن در معرض گاز می تواند به از دست دادن حافظه و زوال عضله در طول زمان منجر شود. وجود مقادیر بالای مواد شیمیایی موجود در گاز، مانند بنزن، شما را در معرض افزایش خطر ابتلا به سرطان قرار می دهد. تنها به این دلایل، شما می خواهید به هر قیمتی از تماس خودداری کنید.

پیشنهاد خواندن مطالب دیگر قیمت یدک کش

سوالات متداول

چه چیزی بوی بنزین را خنثی می کند؟

اگر بنزین ریختید، برای از بین بردن بوی آن باید سریعا اقدام کنید. می توانید بو را با سرکه، پراکسید هیدروژن، آب لیمو، عصاره وانیل، مواد شوینده یا صابون مکانیکی خنثی کنید. دست های خود را با محصول انتخابی و آب گرم بشویید تا بوی آن از بین برود.

اگر دستتان بنزین گرفت چه باید کرد؟

اگر گاز روی دستان شما ریخت، می خواهید بلافاصله آنها را بشویید. از آب گرم و صابون استفاده کنید یا می توانید محصول دیگری با خاصیت تمیز کنندگی عمیق تر انتخاب کنید. ما سرکه، پراکسید هیدروژن، آب لیمو، عصاره وانیل، مواد شوینده یا صابون مکانیکی را توصیه می کنیم. فراموش نکنید که بعد از آن دوباره دستان خود را بشویید تا باقیمانده آن از بین برود.

چه مدت طول می کشد تا بوی بنزین از بین برود؟

اگر بنزین را روی پارچه، مانند لباس یا داخل خودرو بریزید، ممکن است هفته‌ها پس از آن باقی بماند. خبر خوب در مورد گاز گرفتن روی دست این است که بوی آن بسیار راحت تر از بین می رود. با برخی از روش های تمیز کردن عمیق، می توانید بوی گاز را تقریباً بلافاصله از دستان خود پاک کنید.

آیا سرکه بنزین را خنثی می کند؟

سرکه یک پاک کننده عالی است و برای خنثی کردن بسیاری از بوها از جمله بنزین شناخته شده است. اگر مقداری سرکه را با آب مخلوط کنید و دستان خود را با آب گرم بشویید، باید بتوانید بوی بنزین را از بین ببرید. سایر محصولاتی که به خوبی کار می کنند عبارتند از پراکسید هیدروژن، آب لیمو، عصاره وانیل، مواد شوینده و صابون مکانیکی.

نتیجه: بوی بنزین

با برخی از پاک کننده های معمولی خانگی، می توانید به سرعت بوی گاز را از دستان خود حذف کنید. توصیه می کنیم از سرکه، آب لیمو یا پراکسید هیدروژن به عنوان پاک کننده استفاده کنید. همچنین می توانید از مواد شوینده مخصوص یا صابون مکانیکی استفاده کنید. اگر می خواهید بوی شیرینی داشته باشید، عصاره وانیل را در نظر بگیرید.

هر چیزی که انتخاب می کنید، مهم است که دست های خود را به طور کامل با آب گرم بشویید. شما نمی خواهید هیچ یک از باقی مانده های گاز باقی بماند. در غیر این صورت، پوست شما ممکن است تحریک شود و ممکن است برخی از بخارات خطرناک را تنفس کنید. تنها در چند دقیقه، می‌توانید از شر تمام بوی بنزین خلاص شوید و به کارهای مهم‌تر برگردید.

5/5 - (2 امتیاز)
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Tumblr
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 2 = 1

Call Now Buttonتماس مستقیم